Wycieczka klasy 1 TB do Krakowa

Uczniowie na Wawelu

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę

/św. Augustyn z Hippony/

Dzień 30 maja uczniowie klasy 1TB spędzili na Krakowie. Wybraliśmy się na wycieczkę klasową do Krakowa, aby poznawać jego zabytki, a następnie spędzić czas w luźnej atmosferze, w towarzystwie kolegów, co pomaga lepiej się poznać wzajemnie.

Wzięliśmy udział w lekcji muzealnej „Renesans na Wawelu”. Prowadzący lekcję historyk przybliżył nam epokę renesansu  i pokazał,  jakie były jej charakterystyczne elementy architektoniczne : układ okien,  dekoracje, elementy kaplicy ; kopuła, walec i  świetlik.  Szczególnie charakterystyczny dla tej epoki był dziedziniec arkadowy  na  Wawelu. Przewodnik poprowadził nas najpierw na wystawę „Wawel Zaginiony”.  Potem zwiedzaliśmy  Komnaty królewskie  z arrasami, obrazami,  drewnianymi stropami, a szczególnie z interesującym stropem kasetonowym ozdobionym rzeźbionymi głowami.

Po czasie przeznaczonym na naukę, przyszła pora na relaks, czyli  seans filmowy w „Kinie pod Baranami”. Oglądnęliśmy  film  „Trzej Muszkieterowie: D’Artagnan” –  francuski film przygodowy w reżyserii Martina Bourboulona. Jest to  najnowsza ekranizacja powieści Aleksandra Dumasa. Był też czas na posiłek – miłośnicy Mc Donalda spożyli go oczywiście w punktach tej sieci.

W czasie spaceru z dworca Głównego na Wawel i w drodze powrotnej oglądaliśmy : Barbakan, Bramę Floriańską, Kościół Mariacki,  Kościoły Św Wojciecha,  Dominikanów, Franciszkanów, Piotra Pawła
i św. Andrzeja. Podziwialiśmy kamieniczki na ulicy Poselskiej, spacerowaliśmy po Rynku Głównym, przyglądając się Sukiennicom i wieży Ratuszowej.

Na wycieczkę pojechaliśmy pociągiem, co okazało się bardzo wygodną oraz tanią formą podróży.

Dzień ten spędziliśmy pod opieką Pani pedagog Sylwii Jamróz i wychowawczyni.