Wycieczka turystyczno – krajoznawcza w Beskid Żywiecki

uczestnicy wycieczki

Dnia 19 października 2021 roku, grupa 14 wytrwałych turystów z klas 4TS, 1LA , 1LP, 1TI , 2TI, 3AP4 wyruszyła na wycieczkę turystyczno – krajoznawczą w Beskid Żywiecki.
Nasza grupa pod przewodnictwem pana Janusza Cepcera, przewodnika górskiego oraz pod opieką pani E. Włoch wyruszyła na trasę wycieczki. Zielonym szlakiem z Żabnicy Skałka
(k. Węgierskiej Górki) ruszyliśmy do Hali Rysianka i schroniska PTTK; 1322 m n.p.m.
Tu odpoczęliśmy i wypiliśmy ciepłe napoje delektując się wspaniałymi widokami na pasmo Beskidów oraz rozciągające się w oddali Tatry – widoczne jak na dłoni oświetlone słońcem. Następnie z Rysianki ruszyliśmy szlakiem żółtym podziwiając panoramę Beskidu Żywieckiego, Beskidu Małego oraz Beskidu Śląskiego, gdzie nasz przewodnik wskazywał charakterystyczne szczyty i miejscowości poniżej. Szliśmy przez Boraczy Wierch – Redykalny Wierch do Hali Boracza – schronisko. Stąd po krótkim odpoczynku, przez Prusów szlakiem niebieskim dotarliśmy do mety w Żabnicy.

Dopisała nam wspaniała pogoda, dzięki której mogliśmy podziwiać przysłowiową złotą polską jesień. Pokonaliśmy w sumie trasę liczącą 20,5 km w ciągu siedmiu godzin marszu. Gratuluję uczestnikom wytrwałości, pogody ducha oraz pięknych wrażeń i zapraszam wszystkich chętnych na kolejne wyprawy ze Szkolnym Kołem Turystycznym pod przewodnictwem pana J. Cepcera, pani B. Wiercimak, pani E. Włoch.